صنایع آرال شیمی گلستان تولید کننده انواع ضدعفونی کننده ها و شوینده هایی ارگانیک

آرال شیمی انواع ضدعفونی کننده های سطح بالا را تولید می کند. ضدعفونی کننده صنایع غذایی یکی از محصولات این شرکت می باشد

صنایع آرال شیمی گلستان تولید کننده انواع ضدعفونی کننده ها و شوینده هایی ارگانیک

آرال شیمی انواع ضدعفونی کننده های سطح بالا را تولید می کند. ضدعفونی کننده صنایع غذایی یکی از محصولات این شرکت می باشد

کارخانجات صنایع غذایی اعم از فراورده های پروتئینی مانند گوشت قرمز، مرغ و تخم مـرغ، ماهی، سوسیس و کالباس، کنسرو، شیر و فراورده های لبنی، سس و انواع رب، نوشابه، دوغ و آب معدنی، قند و شکر، کیک، کلوچه و بیسـکویت، میـوه و سبزیجات، مربا و عسل، آبمیوه، کنسـتانتره و کمپـوت، ماکـارونی وتولیـدات نشاسـته ای، آرد و نـان، چیپس و اسنک، آجیل و خشکبار، چای و قهوه و … با مواد غذایی در ارتباط هستند. سلامت و پاکیزگی محصولات این کارخانجات با سلامت انسان رابطه مستقیم دارد. به همین دلیل ضدعفونی تجهیزات و دستگاه هایی که در این کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرند مهم و ضروری است.

بخش های مختلفی (خط تولید، سردخانه، کف و دیوارها، ماشین های حمل و نقل، سالن های انبار مواد اولیه و … ) در کارخانه های صنایع غذایی وجود دارد که شاهد انتقال آلودگی از طریق آن ها هستیم. یکی از مهم ترین بخش هایی که باید به ضدعفونی آن توجه شود، خط تولید است. کارخانجات پس از تولید، بخش های COP و CIP را شستشو و ضدعفونی می کنند.

وجود بیوفیلم و همچنین انباشت مواد غذایی در سیستم CIP باعث ایجاد آلودگی های باکتریایی و قارچی می شود. ضدعفونی کننده صنایع غذایی، بیوفیلم موجود در سیستم CIP را از بین می برد. این محلول با از بین بردن بیوفیلم و همچنین اسپور باکتری و قارچ، سلامت تولیدات بعدی را تضمین می کند.

موادی که به عنوان ضدعفونی کننده صنایع غذایی و لبنی مورد استفاده قرار می گیرند متنوع هستند. خواص مورد نظر برای این ضدعفونی کننده ها در زیر نام برده می شود:

دردسترس بودن
قابلیت استفاده در سطوح در تماس با مواد غذایی و بدون ایجاد باقی مانده مضر
از بین بردن انواع باکتری، قارچ، ویروس و اسپور آن ها
اکسیدین در کارخانجات صنایع غذایی
آرال شیمی انواع ضدعفونی کننده های سطح بالا را تولید می کند. ضدعفونی کننده صنایع غذایی یکی از محصولات این شرکت می باشد. اکسیدین ضدعفونی کننده صنایع غذایی را می توان در CIP و COP همه کارخانه های تولید کننده مواد غذایی و سطوح در تماس با مواد غذایی مورد استفاده قرار داد. این محلول پس از استفاده به آب و دی اکسید کربن تبدیل می شود و باقی مانده مضر ندارد. این محلول با خلوص ۱۵% تولید می شود.
جهت مشاوره فنی و رایگان و کسب اطلاعات سایت بیشتر میتوانید به سایت www.aralshimi.com مراجعه فرمایید.

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ضدعفونی و تصویه پساب کارخانجات صنایع نساجی و صنایع کاغذ سازی

 

کارخانجات صنایع نساجی و صنایع کاغذ سازی با خروج پساب های رنگی مضر یکی از مهم ترین مشکلات آلودگی محیط زیست در جهان به شمار می آید.

ولی از یک رو صنایع نساجی بر روند رشد اقتصاد تاًثیر مثبتی می گذارد. چین یکی از مهم ترین صادر کننده های پارچه می باشد همینطور پس از آن  اتحادیه اروپا، هند و سپس ایالات متحده می باشد. یکی از مشکلات مرتبط با کارخانجات نساجی، پساب مضر کارخانجات به ویژه رنگها هست که تصفیه آن ها دشوار است.

تولید فیبر در کارخانه های نساجی شامل فرایند های خشک و مرطوب است. فرآیند مرطوب از مقدار قابل توجهی آب قابل شرب استفاده می کند و پساب بسیار آلوده را به محیط زیست رها می کند.

 

 رنگ آمیزی یک بخش مهم در تولید نساجی است. در این مرحله، رنگ به الیاف اضافه می شود و ممکن است از مواد شیمیایی مختلفی برای بهبود روند جذب بین رنگ و الیاف استفاده شود.

زمانی که محصول نهایی آماده شد، برخی از این رنگ ها و مواد شیمیایی بخشی از پساب صنعت نساجی می شوند. این رنگ ها و مواد شیمیایی علاوه بر ظاهر غیرقابل قبول و اثر سمی پس از تجزیه آنها ممکن است، خاک، رسوبات و آب های اطراف را آلوده کرده و به یک چالش مهم جهانی آلودگی محیط زیست تبدیل شود.

اثر گذاری پساب صنایع کاغذ سازی در محیط زیست

صنعت نساجی برای تولید فیبر از مقادیر زیادی آب آشامیدنی استفاده می کند. در نتیجه مقدار زیادی فاضلاب را آزاد می کند. تخمین زده می شود تقریباً  200 لیتر آب در تولید 1 کیلوگرم مواد نساجی استفاده می شود.

این مقدار آب هنگام استفاده از مواد شیمیایی روی پارچه ها و در طی فرایند شستشوی محصولات نهایی و آبیاری مزارع مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، تصفیه و بازیافت پساب نساجی توصیه می شود.

صنایع آرال شیمی در بحث گندزدایی آب و فاضلاب فعالیت دارد. این شرکت از طریق کاهش بار میکروبی فاضلاب  (E.coli، Colifor و...) ، کاهش BOD و کاهش رنگ به صاحبان صنایع کمک می کند.

همانطور که قبلا بیان شد، پساب کارخانجات نساجی علاوه بر آلودگی های میکروبی مختلف دارای انواع رنگ های شیمیایی نیز هستند. بنابراین آرال شیمی محلول ضدعفونی کننده فاضلاب صنایع نساجی را در این زمینه توصیه می کند.

اگروسیب محلول تولیدی این شرکت است که در زمینه تصفیه و گندزدایی فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد.

صنعت کاغذ و خمیر کاغذ، یکی از جدی ترین مصرف کننده های آب و منابع طبیعی(چوب) است. و انواع زباله های چامد، مایع و گاز را وارد محیط زیست می کند. در نتیجه یکی از بزرگترین پساب کارخانه ای است.

قبل از دهه 1970، فاضلاب های کارخانه کاغذسازی بدون هیچگونه تصفیه به طور معمول مستقیماً به رودخانه ها یا دریاچه ها تخلیه می شدند. مواد مضر موجود در پساب، اکوسیستم آبزی را از چند طریق تحت تأثیر قرار می دهد ، از جمله آسیب های موضعی به جامعه اعماق دریا، کاهش اکسیژن در مناطق بزرگ و تغییرات بیشمار در تولید مثل ماهی و فیزیولوژی. یکی از مهمترین تغییرات اعمال شده در این زمینه، کلر کاملاً جایگزین شده است ، یعنی کلرید دی اکسید به عنوان ماده شیمیایی سفید کننده استفاده می شود.

یکی از مهمترین تغییرات اعمال شده در این زمینه ،  کلر کاملاً جایگزین شده است ، یعنی کلرید دی اکسید به عنوان ماده شیمیایی سفید کننده استفاده می شود. در دهه 1980، مطالعات در این حوزه نشان دهنده تغییرات در تولید مثل ماهی و افزایش بیماری ها و انگل ، تأخیر در بلوغ جنسی ، گونه های کوچکتر ، تغییر در تولید مثل ماهی و افسردگی در خصوصیات جنسی ثانویه در اطراف محل دفع پسماند کارخانجات کاغذ سازی می باشد. از اواخر دهه 1970 تا به امروز ، نگرانی اصلی در مورد پساب های تشکیل شده از ترکیبات کلر در سفید کننده خمیر است. در سال 1985 کلر در پساب کشف شد ، که منجر به نگرانی کلی در مورد تشکیل ماده آلی کلر شد. در نتیجه ، به تدریج استفاده از کلر در سفیدکننده کاهش یافت تا اینکه به طور کامل با دی اکسید کلر جایگزین شود.

 

ضرورت تصفیه و ضدعفونی پساب کارخانجات نساجی و کاغذسازی

تصفیه پساب نساجی و صنایع کاغذ سازی برای محافظت از اکوسیستم و مکان بازیافت و استفاده دوباره پساب کارخانه تصفیه شده برای اهداف آبیاری یا استفاده مجدد در فرآیندهای کارخانه نساجی و کاغذ سازی ضروری است و با توجه به اینکه محصولات آرال شیمی، سازگار با محیط زیست هستند و معضلات زیست محیطی را به حداقل می رسانند می تواند گزینه مناسبی برای به حداقل رساندن هزینه های تصفیه می باشد.

کلر و ازون مواد ضدعفونی کننده ای هستند که در تصفیه فاضلاب استفاده می شوند. آرال شیمی محلول جایگزین را به شما معرفی می کند.

همانطور که در مقاله 3 تا از رایج ترین ضدعفونی کننده ها در باره مضرات کلر مطالعه کردیم در قسمت زیر مشاهده می نمایید که این محلول چه مزیتی نسبت به کلر و ازون دارد؟؟

باکتری های مختلف به مرور زمان به کلر و ازون مقاوم می شوند. از طرف دیگر ازون محلول در فاضلاب نیست درنتیجه سطح تماس کمی ایجاد می کند. کلر نیز علاوه بر مقاومت باکتریایی، رسوب ایجاد می کند.

باتوجه به مطالب بالا باید محلول ضدعفونی کننده ای استفاده شود که مقاومت باکتریایی نداشته باشد، دوست دار محیط زیست باشد و همچنین رنگبری خوبی داشته باشد. آرال شیمی محلول ضدعفونی کننده سطح بالا اگوسیب را در این زمینه معرفی می کند.

اگوسیب علاوه بر از بین بردن آلودگی های میکروبی موجود در فاضلاب باعث کاهش BOD ، رنگ، کدورت و... نیز می شود. خوشحالیم که تا اخر این مقاله همراه ما بودید شما عزیزان میتوانید جهت بالا بردن اطلاعات در این زمینه و مشاهده مقاله کامل و جامع و همچنین مقاله های مرتبط دیگر در موضوعیت صنایع نساجی و پساب های آن به سایت www.aralshimi.com  مراجعه نمایید و از طرح  محدود مشاوره فنی و رایگان کارشناسان صنایع آرال شیمی بهره مند شوید.

 

 

 

 

 

  • شهرام حق پرست
  • ۰
  • ۰

بسیاری از گل ها در هوای مرطوب زود تر از بین می روند مثل زنبق سفید، پس یک سنگریزه در ته گلدان قراردهید تا آب زود تر خارج شود.معمولا با آغاز سال جدید بسیاری از خانم های خانه دار سعی می کنند با تهیه گل ها و گیاهان خانگی زیبایی بهار را به منزل خود بیاورند.

اما زرد شدن برگ گیاهان و پژمرده شدن زودهنگام گل ها همیشه برای بسیاری از خانم ها یک دغدغه اساسی است. در حالی که با یادگیری اصول نگهداری صحیح از گل ها می توانیم از پژمرده شدن آن ها جلوگیری کنیم.

 

برخی از نکات درباره نگهداری صحیح از گل ها  باهم مرور کنیم

  1. هرگز به گیاهان خانگی آب سرد ندهید، چون برای ریشه های آن ها مضر است. بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.
  2. برگ های گیاهان را هر هفته با دستمال نمدار تمیز کنید تا بتوانند به راحتی تنفس کنند.
  3.  برای طولانی تر شدن عمر گل ها، در آب کمی سرکه طبیعی بریزید.
  4.  بـــا استفاده از اسپری های مو می توانید گل های طبیعی چیده شده را طوری خشک کنید که شکل و حالت و رنگ آن ها تغییر نکرده و ثابت بمانند.
  5.  اگر می خواهید گل های چیده شده تازه بماند باید ساقه را در روزنامه قدیمی خیس پیچانده و در یخچال قرار دهید.
  6.  شاخه گل ها را بلند بگیرید و هنگام چیدن گل از ساقه این کار را به آرامی و حتی الامکان به وسیله قیچی مخصوص انجام دهید.
  7.  معمولا بعد از چند روز آب گلدان بدبو می شود اگر یک تکه زغال در آب گلدان بیندازید از بوی بد آن جلوگیری می کند.
  8.  با گل ها مهربان باشید و هنگام دسته کردن آن ها را محکم به هم نپیچید زیرا شدت عمل در این مورد عمر گل  را کوتاه می کند.
  9. اگر در ته گلدان یک سکه مسی بیندازید عمر گل های شما زیادتر می شود و حل کردن یک قرص آسپرین در آب گلدان، باعث دوام بیشتر گل های گلدان می شود.
  10. بسیاری از گل ها در هوای مرطوب زود تر از بین می روند مثل زنبق سفید، پس یک سنگریزه در ته گلدان قراردهید تا آب زود تر خارج شود.
  11. گر گلدان شما ترک کوچکی دارد ترک را با کمی موم شمع بگیرید.
  12. گل های رز خشک را روی یک کتری آب جوش نگه دار ید تا دوباره تازه شود.
  13. برگ گلدان ها را با شیر پاک کنید تا براق و زیبا شوند.
  14. اگر از کودهایی استفاده می کنید که ازفضولات پرندگان تهیه شده اند قبل از استفاده آنها را با انواع قارچ کش ها ضد عفونی کنید.
  15. به مقدار نیاز از آب استفاده کنید، آب زیاد باعث پوسیدگی ریشه گیاهان می شودگیاهان را به صورت گروهی نگهدارید تا افزایش رطوبت باعث شادابی آنها شود.
  16. از قلم موی رنگ برای تمیز کردن گیاهان کرک دار می توان استفاده کرد.
  17.  توجه کنید نباید گل ها را در کنار میوه ها قرار داد، چون میوه گاز اتیلن متصاعد می کند و این گاز باعث تکامل سریع گل ها و زودتر پژمرده شدن آن ها می شود. گل های پژمرده نیز چنین گازی تولید می کنند پس آن ها را نیز از مابقی گل ها جدا کنید.
  18. اگراتاق شما گرم است هر روز صبح مقداری یخ درآب گلدان بگذارید در این صورت گل هایی شاداب خواهید داشت.
  19. گل نرگس گازی متصاعد می کند که باعث پژمرده شدن گل ها می شود، پس گل نرگس را با دیگر گل ها در گلدان قرار ندهید.
  20. توجه داشته باشید از محل قطع شدن ساقه گل یاسمن شیره سفید رنگی تراوش می شود که در پوست دست خارش ایجاد می کند.
  21. استفاده از ضدعفونی های ارگانیک و  شناخته شده در زمینه کشاورزی برای گل و گیاهان و حفظ سلامت آن ها.

صنایع آرال‌شیمی به عنوان یکی از تولیدکنندگان موفق انواع ضدعفونی کننده‌های سطح‌ بالای صنعتی کشاورزی با الگو‌برداری از روشهای طبیعی مبارزه گیاهان با انواع پاتوژنهای گیاهی، ضدعفونی کننده‌ای سطح بالا و مؤثر و کاملاً ارگانیک فرموله کرده است با نام پراکسیدین Peroxcidine که قادراست برخلاف انواع سموم شیمیای مرسوم، بدون ایجاد مواد مضر در محیط زیست و بدون هیچ خطر بالقوه ای برای کاربران، عملیات ضدعفونی خاک و آب و هوا را به نحوی موثر انجام دهد.

  •  
  • ضدعفونی موثر خاک علیه پاتوژن های خاک برد(خاک زی) ازجمله انواع نماتد به همراه افزایش اکسیژن خاک همزمان با حفظ فون جمعیت جانوری و فلورخاک  جمعیت گیاهی که برای رشد گیاه ضروری هستند به صورت مرطوب کردن کامل خاک
  • ضدعفونی موثر ریشه و ترغیب رشد توده ریشه به وسیله افزایش اکسیژن مورد نیاز ریشه
  • ضدعفونی آب آبیاری به همراه افزایش اکسیژن محلول درآب به صورت افزودن به آب آبیاری و جلوگیری از تولید بوی نامطبوع از طریق جلوگیری از گندیدگی آب حتی گلدان های گل بریده در منزل
  • افزایش عمر گلدان های گل بریده در منزل
  • ضدعفونی سطح برگ ها و ساقه به صورت اسپری برگی
  • ضدعفونی گل دان ها قبل از کاشت
  • ضدعفونی بذرونشاءگیاهان به منظور فراهم آوردن محیطی مناسب تر جهت تندش و رشد گیاه چه ها
  • پیشگیری از حمله آفات و دفع آن ها
  • ارزان و مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر سموم قارچ کش و آفت کش
  • کمک به حفظ طراوت محیط منزل

جهت دریافت دستور مصرف این محلول ضدعفونی کننده سطح بالا (Peroxcidine) به منظور استفاده در محیط منزل می توانید باکارشناسان این صنعت که اطلاعات آن در سایت www.aralshimi.com  تماس حاصل فرمایید .

 

 

منابع : khorasannews.com www.aralshimi.com

  • شهرام حق پرست
  • ۰
  • ۰

شته ها

شته ها بدنی نرم و گلابی شکل دارند. معمولاً سبز رنگ هستند اما ممکن است صورتی، آبی، قهوه ای، زرد و یا سیاه باشند. شته ها معمولاً در قسمت های در حال رشد جدید یا بر روی سطح زیرین برگ های جوان مسقر می شوند و شیره سلولی گیاه را می مکند و عسلک از خود دفع می کنند.

شته ها معمولاً حشراتی بدون بال هستند، اما در شرایط مجتمع و کلنی شکل بالدار هم ایجاد می کنند. برای مبارزه با شته ها علاوه بر نصب توری در ورودی گلخانه، نصب کارت های زرد حشره گیری و از بین بردن مورچه ها می توان از سموم شته کش با دوره کارنس کم استفاده کرد. همچنین دفع علف های هرز گوشتی و آبدار هم موثر است و یا می توان گیاه خرفه را در گوشه ای از گلخانه کشت نمود و از آن به عنوان تله استفاده نمود.

مگس سفید

این مگس شبیه شب پره های کوچک می باشد که در مناطق سردسیر و در فصول سرد در گلخانه فعالیت می کند و در زیر برگ می چسبند. مگس سفید با تغذیه از برگ های پایینی باعث ضعف گیاه شده و عامل انتقال بیماری های ویروسی می باشد. جهت پیشگیری از آن و مبارزه با آن ها استفاده از ارقام مقاوم، نصب توری و سموم حشره کش مناسب که دوره کارنس مناسبی داشته باشد پیشنهاد می شود.

 

آفت مینوز

یکی دیگر از آفات رایج گلخانه ای میتوز می باشد، حشره بالغ به رنگ سیاه یا زرد و لاروها سفید رنگ می باشد. لارو این حشره تونل هایی را در برگ ایجاد می کند و باعث خرابی بافت برگ می شوند. همچنین باعث کاهش فتوسنتز شده و گیاه ضعیف می شود. جهت مبارزه با این حشره استفاده از حشره کش ها و زنبورهای پارازیت و وجین علف های هرز و شخم عمیق پس از برداشت را می توان مد نظر قرار داد.

 

کنه تار عنکبوتی

کنه های گیاهی بالغ به طور معمول دارای چهار پا بوده و بر خلاف حشرات، بدون شاخک، بال و سر جداگانه می باشند. کنه ها دارای اندام ریزی بوده و تشخیص آن ها بدون استفاده از ذره بین بسیار مشکل است. قطعات دهانی کنه ها از نوع مکنده می باشد و بنابراین آن ها با مکیدن شیره گیاهی باعث زرد شدن و ریزش برگ ها،کاهش رشد میوه و از بین رفتن تدریجی گیاه آلوده می شوند. گیاهان مبتلا به کنه،به دلیل ضعیف شدن،بیشتر مورد حمله سایر آفات نیز قرار می گیرند. کنه ها معمولاً روی شاخه های سبز،گل،میوه و پشت و روی برگ ها زندگی و تغذیه می کنند.

 

جوندگان

جوندگان، مانند موش ها، در اواخر پاییز، زمستان و اوایل بهار به دنبال یک محیط گرم برای زندگی هستند. برخی از حشرات گلخانه را پیدا می کنند. بنابراین تصمیم به ماندن در گلخانه می گیرند، که در نهایت به محصولات گلخانه ای آسیب می رسانند.

 

بیماری ها در گیاهان گلخانه ای

 

  • بیماری های انگلی یا واگیر
  • بیماری های غیر انگلی و بیزیولوژیک
  • بیماری های باکتریایی
  • بیماری های ویروسی

 

بیماری های انگلی:

این بیماری ها عوامل ایجاد کننده آن ها موجودات زنده هستند و قابل انتقال از گیاهان بیمار به گیاهان سالم می باشند. عوامل بیماری زای انگلی شامل قارچ ها، باکتری ها، ویروس ها، نماتدهای گیاهی و گیاهان گلدار انگلی می باشند.

 

بیماری های بیزیولوژیک:

عواملی که موجب ایجاد این بیماری ها در گیاهان می شوند، عوامل غیر زنده محیطی هستند و به هیچ وجه از گیاهی به گیاه دیگر منتقل نمی شوند. بیماری های غیر انگلی در نتیجه عواملی از جمله کمبود یا بیشبود عناصر غذایی مختلف در خاک و شرایط نامساعد محیطی به وجود می آیند. در بیماری های قارچی، قارچ ها میکروارگانیسم هایی هستند که به علت نداشتن کلروفیل مجبور به تغذیه از مواد آلی هستند.

 

بیماری های باکتریایی:

بیماریهای گیاهی که باکتری ها ایجاد می کنند، کمتر از بیماریهای ناشی از قارچها هستند. باکتری ها معمولا از طریق تماس پخش می شوند. بنابراین ، هنگامی که یک باکتری که به گلخانه می رسد سوار مواد گیاهی یا احتمالاً افراد یا حیوانات خانگی می شود، که سبب ورود باکتری به محصولات گلخانه ای می شود. شروع گیاهان در گلخانه از بذر، جایی که عملی باشد ، معقول ترین روش برای به حداقل رساندن احتمال بیماریهای باکتریایی در گلخانه است. گیاهان مستقر، گیاهان بستر و قلمه ها نیزمی توانند بیماری های باکتریایی را منتقل کنند.

 

بیماری های ویروسی:

مضرترین نوع بیماری های گیاهی برای محصولات گلخانه ای، بیماری ویروس می باشد. بعد از ورود به گیاه ، ویروس با همچنان در گیاه رشد و افزایش می یابد. در بعضی موارد ، می توان از کشت بافت برای تولید ویروس استفاده کرد.

دو روش اصلی وجو دارد، که سبب گسترش بیماری های ویروسی می شود. بعضی از ویروس ها ، مانند ویروس موزائیک توتون و تنباکو ، از طریق تماس پخش می شوند. هنگام کار کردن یا استفاده از مواد گیاهی آلوده ، امکان دارد ویروس، روی دست یا ابزار شما قرار بگیرد و در مکانی متفاوت به گیاهان ضد عفونی منتقل شود. برخی از ویروس ها ساعت ها ، روزها یا حتی ماه ها پیش از انتقال به گیاهان دیگر روی سطوح غیر عفونی زنده می مانند. اگر به توتون آلوده ، سیب زمینی ، یا گیاهان آلوده ، سیب زمینی ،فلفل یا بادمجان، دست بزنید، باید قبل از دست زدن به محصولات گلخانه ای دستان خود را با صابون مارک لاوا بشویید تا احتمال انتقال ویروس به حداقل برسد.

همانطور که مطالعه کردید، آلودگی های مختلفی در گلخانه ها بوجود می آید. عوامل ایجاد بیماری از طریق ابزار کشت، ورود و خروج کارکنان، دستگاه های تهویه، حیوانات خانگی ومنتقل می شوند.

رعایت بهداشت بخش های مختلف و ضدعفونی گلخانه برای جلوگیری از بیماری بسیار مهم است. ضدعفونی بذر، ابزار حوضچه ورودی(حمام پا)، سیستم آبیاری، لباس کارکنان و راه های داشتن گلخانه سالم است.

این محصولات جایگزین قارچ کش ها و سموم شیمیایی می شوند. محصولات آرال شیمی در از بین برددن بیماری های باکتریایی، ویروسی و همچنین قارچی مورد استفاده قرار می گیرند.

صنایع آرال‌ شیمی به عنوان یکی از تولیدکنندگان موفق انواع ضدعفونی کننده‌های سطح‌ بالای صنعتی کشاورزی با الگو‌برداری از روشهای طبیعی مبارزه گیاهان با انواع پاتوژنهای گیاهی، ضدعفونی کننده‌ای سطح بالا و مؤثر و کاملاً ارگانیک فرموله کرده است با نام پراکسیدین Peroxcidine که قادراست برخلاف انواع سموم شیمیای مرسوم، بدون ایجاد مواد مضر در محیط زیست و بدون هیچ خطر بالقوه ای برای کاربران، عملیات ضدعفونی خاک و آب و هوا را به نحوی موثر انجام دهد.

ضدعفونی موثر خاک علیه پاتوژن های خاک برد(خاک زی) ازجمله انواع نماتد به همراه افزایش اکسیژن خاک همزمان با حفظ فون (جمعیت جانوری فلورخاک (جمعیت گیاهی ) که برای رشد گیاه ضروری هستند به صورت مرطوب کردن کامل خاک

  • ضدعفونی گلخانه ها و دفع آفات آن ها.
  • ضدعفونی موثر ریشه و ترغیب رشد توده ریشه به وسیله افزایش اکسیژن مورد نیاز ریشه.
  • ضدعفونی آب آبیاری به همراه افزایش اکسیژن محلول درآب به صورت افزودن به آب آبیاری و جلوگیری از تولید بوی نامطبوع از طریق جلوگیری از گندیدگی آب حتی گلدان های گل بریده در منزل.
  • افزایش عمر گلدان های گل بریده در منزل.
  • ضدعفونی سطح برگ ها و ساقه به صورت اسپری برگی.
  • ضدعفونی گل دان ها قبل از کاشت.
  • ضدعفونی بذرونشاءگیاهان به منظور فراهم آوردن محیطی مناسب تر جهت تندش و رشد گیاه چه ها.
  • پیشگیری از حمله آفات و دفع آن ها.
  • ارزان و مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر سموم قارچ کش و آفت کش.
  • کمک به حفظ طراوت محیط منزل.

 

اگروسیب و پراکسیدین با از بین بردن عامل بیماری (قارچ، باکتری، ویروس) سلامت گیاهان را تضمین می کند. این محلول بدون تاثیرات منفی بر گیاهان و باقی مانده مضر در گلخانه ها و همچنین زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند. کیفیت بالا و راندمان بالا در کنارهزینه پایین باعث محبوبیت این محصولات شده است.

جهت دریافت دستور مصرف این محلول ضدعفونی کننده سطح بالا (Peroxcidine) به منظور استفاده در گلخانه ها و همچنین مقاله کامل در این زمینه وارد سایت www.aralshimi.com  و باکارشناسان فنی آرال شیمی تماس حاصل فرمایید .

 
  • شهرام حق پرست